DRILL Project Management Outsourcing
Produkt DRILL Project Management Outsourcing oferuje kompleksowe zabezpieczenie wszystkich usług biura projektowego, prowadzenie i zarządzanie projektami komercyjnymi i infrastrukturalnymi w firmie.
Powody, rosnącej popularności outsourcingu zarządzania projektami:
- W odróżnieniu od regularnych zadań projekty są zawsze działaniami unikalnymi z dokładnie zdefiniowanym celem (np. opracowanie nowego produktu i jego wprowadzenie na rynek lub implementacja nowej technologii), które zazwyczaj wymagają specyficznej wiedzy, umiejętności i doświadczenia. Powodem outsourcingu jest właśnie ta unikalność, dla której ekonomicznie nieuzasadnione jest, a często nawet niemożliwe, utrzymywanie własnego stałego zespołu złożonego z menedżerów projektów i innych specjalistów, którzy poza danym projektem nie są wykorzystani.
- Oprócz aspektów ekonomicznych istnieje również aspekt kwalifikacji. Wiedza menedżera projektowego i jego zdolność zakończenia projektu w wymaganej jakości, z wymaganym budżetem i w terminie, zależy od jego doświadczenia zdobytego w ramach pracy na całym szeregu projektów w danej branży. To jest wiedza, której zazwyczaj nie da się uzyskać w środowisku jednej firmy. Menedżer projektowy w ten sposób nieuchronnie traci część swojej wiedzy, traci kontakt z rozwojem technologii i metodyk, a zwłaszcza nie ma doświadczenia wynikającego z implementacji projektów w środowisku różnych firm, zespołów i kultur firmowych. Wynikiem może być częściowa utrata kwalifikacji i w efekcie obniżenie wartości, jaką menedżer wnosi do firmy lub jego demotywacja i szukanie innych możliwości rozwoju zawodowego.
- Następnym powodem wzrostu zapotrzebowania na zewnętrznych menedżerów projektów jest potrzeba ich nieustannego kształcenia zawodowego, które musi odzwierciedlać rozwój technologiczny w danej branży, „najlepsze praktyki” zarządzania projektami i metodologii oraz dzielenie się doświadczeniem z pozostałymi specjalistami w branży. Każdy projekt, ze względu na swoją unikalność, przynosi dużo więcej okazji do pomyłek i błędów, niż systematyczna rutynowa praca. Regularny kontakt z pozostałymi menedżerami projektów, udział w konferencjach specjalistycznych i członkostwo w stowarzyszeniach zawodowych daje dostatek możliwości uczenia się na błędach innych. Rozwój zawodowy menedżera projektu jest zatem czasochłonny i drogi, więc dla wielu firm nieuzasadniony w przypadku pracownika, który jest wykorzystany tylko do jednej specyficznej czynności.
W ramach administracji i zarządzania projektami zapewniamy, że wszystkie projekty odpowiadać będą strategii firmy, a ich efektywność będzie analizowana w przygotowanym studium finansowym, aby wszystkie środki były wydane zgodnie z priorytetami firmy i aby usługa lub produkt dostały się na rynek w odpowiednim czasie.
Są to następujące czynności:
- Centralna rejestracja i prowadzenie ewidencji programów i projektów firmy.
- Pomoc w zdefiniowaniu priorytetów poszczególnych programów i projektów.
- Wzajemna koordynacja i śledzenie zasobów finansowych i ludzkich potrzebnych do pomyślnego dokończenia projektów i uruchomienia usługi lub produktu.
- Ewidencjonowanie dokumentacji projektowej, śledzenie i raportowanie statusu poszczególnych projektów.
- Rozwiązywanie konfliktów dot. zasobów, czasu i komunikacyjnych w portfolio projektów w przedsiębiorstwie.
W ramach prowadzenia programów i projektów oferujemy następujące usługi:
- Zdefiniowanie strategii, celu i zakresu projektu oraz jego powiązanie z ogólną strategią firmy.
- Opracowanie harmonogramu projektu i szczegółowego planu wykorzystania środków projektowych.
- Opracowanie kosztorysu projektu, studium wykonalności (feasibility study) i studium finansowego (business case).
- Opracowanie planu realizacji projektu, który opiera się na harmonogramie projektu, zdefiniowaniu kamieni milowych projektu i mapie drogowej przedsięwzięcia.
- Opracowanie planu zarządzania ryzykiem.
- Zdefiniowanie postępowania i procedur zarządzania i kontroli projektu.
- Opracowanie struktury projektu i organizacji projektowej, stworzenie zespołu projektowego i komisji zarządzania projektem.
- Zarządzanie zasobami pracy i finansowe w trakcie całego cyklu życia programów i projektów. Śledzenie harmonogramu projektu, kontrola postępu projektu, weryfikacja odchyleń od planu.
- Zarządzanie umowami, zakupami strategicznymi, negocjowanie z dostawcami.
- Prowadzenie i regularna aktualizacja dokumentacji projektowej.
- Zarządzanie komunikacją w projekcie ze wszystkimi biorącymi w nim udział stronami, stworzenie i utrzymanie systemu informacyjnego projektu.
- Bieżące zarządzanie ryzykiem projektowym.
- Zarządzanie jakością.
- Prowadzenie Succession Planning.
- Ocena wyników projektu po jego zakończeniu i wdrożeniu.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania. Wypełnij swoje dane kontaktowe.
Pozyje oznaczone gwiazdką (*) są obowiązkowe.
Należy wypełnić przynajmniej jedno okienko Email i Telefon.